Hopp til innholdet

TINE satser på spesialost

Publisert:

Bevisene følger etter hverandre på rad og rekke: vi har investert 50 millioner kroner på Dovre Ysteri, ostene briljerer i verdensmesterskap og sanker medaljer i fleng, og nå løftes spesialostene våre inn i reklamefilmen fra TINE til jul.

– Forbruket av ost har økt kraftig de siste årene og vi har fantastiske oster som flere burde bruke oftere. Nå gjør vi en ekstra innsats for å gjøre spesialostene våre kjent for det de er: oster i verdensklasse, sier Lise Flagstad Ulleberg, senior merkevareansvarlig for spesialost.

ET MARKED I VEKST

I gjennomsnitt spiser hver av oss nesten 19 kg ost i året, og vi begynner å nærme oss de som spiser mest ost i verden, nemlig franskmennene som smaker på 26 kilo hver. Stadig flere av oss nyter ost til kos, og markedet for spesialost er i sterk vekst.

– Norge har virkelig utviklet seg til å bli en ostenasjon. Forbrukerinnsikt tyder på at nordmenn vil sette pris på norske ostespesialiteter i ostedisken framover. Målet er selvfølgelig å øke forbruket av våre spesialoster, fortsetter Lise.

Selv om vi selger mer av våre spesialoster, gjør de importerte ostene og ostene under kjedenes egne merkevarer det enda bedre. Framover gjør vi derfor flere grep som skal ruste oss i kampen om å ta større plass på ostefatet i norske hjem. Det jobbes både med bedre tilgjengelighet i butikk og ny kommunikasjon.

– I år vier vi spesialostene våre ekstra oppmerksomhet i julekampanjen vår. Selbu Blå®, Dovre Ysteri Norsk Brie Pepper , TINE® Norsk Chevre Naturell Haukeli og Ridder® løftes frem for å vise bredden i sortimentet av spesialostene våre, sier Lise.

Videre forteller hun at vi kan se mer av de unike ostene våre i digitale annonser, på TINE Kjøkken og ikke minst i butikk inn mot jul. Det blir vanskelig å ikke la seg friste av de deilige ostene som dukker opp på plakater og skjermer når du skal handle framover.

SPESIALOST + TINE = SANT 

De vekker noe i oss, disse spesialostene, gjør de ikke? Det er ekstra stas når en av våre oster er å finne på ostefatet i middagsselskapet du er gjest i. Eller når du oppdager at Selbu Blå®, TINE® Norsk Chevre Haukeli eller en av våre andre osteskatter har fått den beste plassen i butikkens ostedisk.

– Vi er alle veldig stolte av de lokale ysteriene våre. Med våre dedikerte bønder som leverer verdens beste melk, og kompetente medarbeidere med lidenskap for faget, er vi med å ta vare på og utvikle matnasjonen Norge, forteller Lise.

Kjærligheten for de lokale, kortreiste kvalitetsostene våre går hånd i hånd med visjonen vår om hvordan vi skaper et levende Norge. Vi gleder oss til å følge den spennende reisen til TINEs spesialoster i tiden som kommer.

–Det er langt fra alle nordmenn som vet at TINE produserer et bredt spenn av oster fra ulike deler av Norge, avslutter Lise, som oppfordrer alle i TINE til å framsnakke og være gode ambassadører for spesialostene våre.