Meny

TINE-produkter med nytt design

Om noen uker vil vi i butikkene kunne finne TINE-produkter med nytt design og en litt annerledes logo. Allerede fra denne uken vil vi kunne se filmer i sosiale medier med den justerte logoen.

I denne artikkelen får du vite hva som endres og ikke minst hvorfor TINE gjør det.

–Vi ønsker at det skal bli enda enklere å finne våre produkter i hyllene, og gjør derfor uttrykket vårt enda renere og tydeligere. Den kjente logoen er fortsatt logoen til TINE. Du er aldri i tvil om at du kjøper kvalitet, basert på norsk melk, fra over 9 000 dedikerte melkebønder over hele landet, sier direktør for TINE-merket, Frode Fimreite.

Hvorfor akkurat nå?

Arbeidet med nytt design for TINE-merket startet for over ett år siden. Planen har vært at det nye designet skulle ut i markedet etter påske 2020.
–På grunn av koronasituasjonen har dagligvarebutikkene opplevd hamstring. Fordi vi har solgt melk over prognosen, vil vi gå tom for emballasje med påskedesign før planen. Det nye designet vil kunne være i butikkene allerede fra første uken i april, sier Frode Fimreite.

Sterkere og tydeligere TINE

Fimreite sier at selv om TINE nå opplever en situasjon som vi ikke kunne forestille oss for noen uker siden, så er det viktig for TINE at prosessen med å endre designet på melk går som vanlig.
–Vi har en strategi og tydelig bestilling om å skape et enda sterkere og tydeligere TINE. Et av grepene vi tar, er blant annet å samle mer innhold under merkevaren TINE.

tinemelk

 

Hvorfor trenger nytt design? 

Et sterkere TINE vil bidra til å skape vekst. Det nye designet skal levere på tre ulike målsetninger:  
1. Vi skal skape en mer helhetlig identitet – slik at forbruker raskere finner sine favorittprodukter fra TINE – og gjenkjenner TINE uansett om det er melk, fløte eller yoghurt. 
2. TINE skal stå bedre ut i butikk: TINE-merket skal stå bedre ut på pakning – og vi skal gjøre det enklere for forbruker å finne sitt produkt.   
3. Vi skal kommunisere våre historier og vår identitet også på pakningene. 

Det blir en myk overgang

Felles tiltak på pakningsdesign og forbrukerkommunikasjon skal være med på å styrke TINEs konkurransekraft. Det blir nytt pakningsdesign for produktene som er tettest på TINE-merket, det vil si de som ikke har et egennavn, men som må ha TINE som en del av navnet sitt for å skille seg fra andre produsenter. Det dreier seg blant annet om TINE melk, TINE fløte, TINE rømme, TINE smør og TINE yoghurt. Først ut er TINE melk.

Vi har planlagt en myk overgang til nytt design for produktene til TINE over lengre tid, og vi gledet oss til å dele den med dere alle på en bedre måte enn det vi nå får muligheten til. Emballasjen er allerede bestilt og produsert, men den interne – og eksterne – lanseringskampanjen vi hadde planlagt, har vi valgt å stoppe på grunn av den spesielle situasjonen vi nå er i, opplyser Fimreite

 

 

 

 

TINE RÅVARES

Nøkkeltall 2020

Snitt melkepris ku og geit februar

Kr 4,87

Snitt fettprosent kumelk februar

4,31%

Våre data i Kukontrollen

Velkommen til verden!

Antall ikke tilgjengelig akkurat nå

kalver

født hittil i denne måneden

Hjelp til våre produsenter

Ring TINE Medlemssenter


51 37 15 00

Våre åpningstider er 08:00 - 15:30

medlem@tine.no

Mer om TINE Medlemssenter

Vil du ha tak i oss?

Vår kontaktinformasjon

TINE Rådgiving og Medlem

E-post: medlem@tine.no
Telefon: 03080 Sentralbord TINE SA

Adresse: Langbakken 20,
1434 Ås Se kart og veibeskrivelse

Post: Postboks 58, 1431 Ås