Meny

Norvegia® tubeost selger bedre enn konkurrentenes nyheter

I februar ble hele Norges favorittost, Norvegia®, lansert som smøreost på tube. TINEs nye tubeoster fyker ut av hyllene i større fart enn konkurrentenes nylanseringer. Det totale segmentet for smøreost er også større enn noen gang, viser nye tall.

– Det er fantastisk å se at Norvegia® tubeost bidrar til vekst i smøreostkategorien, ved å få flere forbrukere til å kjøpe tubeost, sier Bente Hammervold, Senior Brand Manager for Norvegia®.

Topper listen

Av de seks nyhetene som ble lansert i februar i år har Norvegia® Baconost og Norvegia® Skinkeost solgt mest i både volum og verdi. Tubeostene fra TINE leverer ca 25 prosent av den totale verdiskapningen i segmentet for tubeost hittil i år.

– Så langt er vi godt fornøyd med responsen. Nå jobber vi med å få ut display-løsninger, slik at tubeostene kan lykkes enda bedre på gulv i butikk og dermed legge grunnlaget for bedre listing fremover, forteller Bente.

Målet er at Norvegia® skal fortsette å drive kategorivekst og skape verdi for kundene våre, forbrukerne og for TINE.

– Det er tydelig at den økende konkurransen har skapt ytterligere vekst i segmentet. TINEs smelteostsatsning er langsiktig, og jeg både tror og håper Norvegia® tubeoster er kommet for å bli, avslutter Bente.

 

Våre data i Kukontrollen

Velkommen til verden!

Antall ikke tilgjengelig akkurat nå

kalver

født hittil i denne måneden

Hjelp til våre produsenter

Ring TINE Medlemssenter


51 37 15 00

Våre åpningstider er 08:00 - 15:30

medlem@tine.no

Mer om TINE Medlemssenter

Vil du ha tak i oss?

Vår kontaktinformasjon

TINE Rådgiving og Medlem

E-post: medlem@tine.no
Telefon: 03080 Sentralbord TINE SA

Adresse: Langbakken 20,
1434 Ås Se kart og veibeskrivelse

Post: Postboks 58, 1431 Ås