Meny

Norvegia® kåret til årets merkevare

På gårsdagens høstmøte for dagligvarenes leverandørforening ble Norvegia kåret til årets merkevare.

- Norvegia har hatt en jevn vekst de siste ti årene. Sterk merkevarebygging har skapt lønnsom vekst for TINE og for handelen. Dette er svært gledelig og en klapp på skuldra til TINE-bønder over hele Norge som hver dag leverer melk av ypperste kvalitet, sier styreleder i TINE Marit Haugen.

Norvegia® er en av de største merkevarene i dagligvare med en omsetning på 2,3 milliarder kroner.

Juryens begrunnelse

– Det er ingen tvil om at årets vinner av DLF Merkevarepris er en merkevare som har etablert seg godt i hverdagen til nordmenn flest. I en kategori med økende konkurranse har de hatt en kontinuerlig vekst de siste 10 årene, og vært en viktig bidragsyter til veksten i kategorien. Merkevaren er høyt elsket av forbruker, og dersom den hadde blitt borte fra hyllene ville det garantert ha blitt merket av både forbruker og handelen. Med andre ord ser det ut til at de har klart å bygge et forhold til nordmenn som forhåpentligvis vil vare livet ut, skriver juryen i sin begrunnelse.

De andre nominerte var Iskaffe fra Tine og smøreost fra Kavli.

Prisen skal tydeliggjøre merkevarens styrke og posisjon i samfunnet og vi ønsker å dele gode løsninger for å inspirere bransjen til å utvikle merkevarens posisjon.

Våre data i Kukontrollen

Velkommen til verden!

Antall ikke tilgjengelig akkurat nå

kalver

født hittil i denne måneden

Hjelp til våre produsenter

Ring TINE Medlemssenter


51 37 15 00

Våre åpningstider er 08:00 - 15:30

medlem@tine.no

Mer om TINE Medlemssenter

Vil du ha tak i oss?

Vår kontaktinformasjon

TINE Rådgiving og Medlem

E-post: medlem@tine.no
Telefon: 03080 Sentralbord TINE SA

Adresse: Langbakken 20,
1434 Ås Se kart og veibeskrivelse

Post: Postboks 58, 1431 Ås