Meny

En sommer å være stolt av

- Alle har bidratt. Det er veldig bra og veldig viktig.
- Alle har bidratt. Det er veldig bra og veldig viktig.

Sommeren har vært utfordrende, men også gledelig på mange områder. Vi har hatt en bedret melkeinngang, har vært leveringsdyktige over hele landet og ikke minst hatt et godt salg. Jeg er imponert.

Vi kjenner alle bakteppet. Verden er snudd på hodet og det har vært ekstremt krevende å forutse og enda verre å prøve å planlegge for det. Det krever at man må være desto bedre til å tilpasse seg. I sommer er det nettopp det vi har fått til. Vi som eiere har i aller høyeste grad fått det til. Vi har levert nesten 4% mer melk i juli 2020 mot 2019 og har produsert 240 tonn mer fett enn juli 2019. Dette kommer fra Jæren, fra Vestlandet og fra Nord. Alle har bidratt. Det er veldig bra og veldig viktig.

Og det skjer mye etter vi har gjort vårt også. Naturligvis. De ansatte i TINE fortjener mye ros for all innsats helt siden mars. Ute på anleggene, i logistikkoperasjonen og hele veien til butikker og kunder. Det er mange som har stått på og snudd seg rundt når ting ikke ble helt som planlagt. Spesielt hyggelig er det at vi har fått til mye sammen med storhusholdningskundene våre i sommer. Nordmenn har vært på Norgesferie i år. Det har også hoteller og restauranter merket godt, selv om mange ble tatt på sengen. Jeg kan ikke annet enn å bli stolt over å høre at flere har endret og utsatt ferier fordi det endelig var stor aktivitet på storhusholdning igjen. Dette forteller mye om stoltheten mange kjenner på det å jobbe for TINE.

Og så da. Hva nå? Lagrene våre er nesten tømt. Det er først og fremst hyggelig, men det betyr også at vi har en stor jobb foran oss i høsten som nå er på vei. Vi må fortsette det gode arbeidet, vi må fortsatt sørge for at det norske folk får yoghurten, melka, fløten og osten i butikkene og ikke minst at serveringsbransjen, skoler og andre kunder også får det de trenger. Hver eneste liter vi produserer fremover teller. Spesielt det som kommer heller før enn siden. Heldigvis er det slik at det ligger en opplagt vinn-vinn-situasjon i dette. Vi utfører samfunnsoppdraget vårt, vi er med på å skape trygghet hos det norske folk og det er etterlengtede og viktige kroner og ører inn i regnskapene våre.

Arbeidsdagen til bonden, og ansatte i TINE, er ikke over. Og forventningene til oss fra det norske folk er som vanlig veldig høye. La oss se på dette som en privilegert situasjon å være i. Klarer vi igjen å innfri, er belønningen stor og langsiktig. På mange plan. 

Jeg har trua.

Marit

Våre data i Kukontrollen

Velkommen til verden!

Antall ikke tilgjengelig akkurat nå

kalver

født hittil i denne måneden

Hjelp til våre produsenter

Ring TINE Medlemssenter


51 37 15 00

Våre åpningstider er 08:00 - 15:30

medlem@tine.no

Mer om TINE Medlemssenter

Vil du ha tak i oss?

Vår kontaktinformasjon

TINE Rådgiving og Medlem

E-post: medlem@tine.no
Telefon: 03080 Sentralbord TINE SA

Adresse: Langbakken 20,
1434 Ås Se kart og veibeskrivelse

Post: Postboks 58, 1431 Ås