Hopp til innholdet

Viktig satsing på stor (og liten) favoritt

Publisert:

TINE fortsetter satsingen på Lettmelk med smak og har nå lansert den både i stor og liten kartong. – En viktig satsing for videre vekst, sier Senior brand manager Amna Qureshi Miltvedt.

TINE har lansert Lettmelk med smak av sjokolade både i liten «på farta» kartong (330 ml.) og på 1,75 liters kartong.

 Vi gjør den mer tilgjengelig for de som vil ha noe godt og sunt, enten det er på farta eller hjemme. Vi ser også at laktosefri melk vokser, og derfor lanseres også laktosefri lettmelk i storformat, sier Senior brand manager Amna Qureshi Miltvedt.

TINE Lettmelk med smak hadde en vekst på 11 prosent volum ut av butikk i dagligvare i fjor. Samtidig hadde laktosefri melk en oppgang på 4 prosent i volum.

 Dette er ekstremt bra med tanke på at søtmelk ellers har en nedadgående kurve, og det sier litt om hvor viktig det er at vi fortsetter å være innovative og treffe på produkter som forbrukerne vil ha for å skape verdi av melka fra norske bønder, sier Miltvedt, og legger til:

 Storformat vokser mest i alle kategorier, så vi har stor tro på storformat-lanseringene vi nå gjør.

I løpet av disse ukene går TINE bredt ut i media med lanseringen av TINE Lettmelk med sjokolade, på TV og digitalt.

 I uttakene har vi fokus på å løfte nyhetsverdien som ligger i lanseringen, og vi fortsetter det viktige arbeidet med å bygge USØTET, det vil si at produktet er uten tilsatt sukker eller søtstoff. I dag finnes det ikke noen andre produkter på markedet som er helt USØTET, og som inneholder de samme gode næringsstoffene som melk. Vi skiller oss derfor ut i kategorien og dekker et behov. Et godt alternativ for de som vil ha sunnere smaksatt melk, men også for de som vil ha et sunt alternativ til hvit melk, sier Miltvedt og legger til:

Her kan du se reklamen for laktosefri: TINE Laktosefri melk 1,75 - YouTube