Hopp til innholdet

Vår største mediesatsing siden 2012

Publisert:

Endelig kommer oppfølgeren til filmen «Det er her vi kommer fra» når TINE nylig lansererte sin nye storsatsing for TINE-merket.

Konseptet bygger på selve substansen i selskapet og merkevaren TINE – og dermed på TINEs nye merkevareposisjonering: Skikkelig matglede hele livet. Du kan stole på TINE. Målet er å styrke konkurransekraften og preferansen for TINE.

–Vi har en verdikjede som gjør det mulig å bo, leve og drive matproduksjon i hele landet, og det handler om å bygge bro mellom bonden og dem som velger å bo i byene. Filmene vekker noe i det norske folk og bygger på det som er TINE, sier Marit Haugen, styreleder i TINE. 

Må treffe mer urbant

Kampanjen går både på TV, kino og digitalt gjennom lanseringsfasen. I perioder vil også den originale «Det er her vi kommer fra»-filmen som mange kjenner så godt fra før, gå parallelt.

– Vi har valgt å bygge videre på den originale filmen fra 2012 fordi det er en film som står seg godt og har gjort en viktig jobb for TINE gjennom mange år. Den berører rett og slett nordmenns hjerter, sier Unn Grønvold Nikolaisen i TINEs markedsavdeling. TINE har en større salgs- og preferanseutfordring urbant enn ellers i landet. Derfor har vi lagt handlingen i den nyeste filmen til Oslo-gryta slik at også mer urbane forbrukere kan kjenne seg igjen og oppleve TINE som nær.

«Det er her vi kommer fra» har i tillegg trendet på TikTok i år. Her har folk selv laget sine egne varianter av filmen, med stemme og musikk fra originalfilmen vår.

– Skikkelighet er navet i posisjoneringen av TINE-merket. Det handler om å bygge tillit til skikkelig god smak, kvalitet, kompetanse og bærekraft. Som forbruker velger vi jo det som vi opplever at er best for oss selv og folka vi er glade i, sier Nikolaisen, og legger til:

– Vi har landet på et konsept som vi er veldig fornøyd med. Ordet «skikkelig» sier noe om hvem vi er i TINE, og hva vi står for i dag og i fremtiden. Det er et solid kommunikasjonskonsept vi kan spille på i mange år fremover. Konseptet gir oss bredde og spillerom i budskap og kreative uttak, og muligheter til å få frem nettopp det som er unikt med TINE – der merkevaren og produktene våre skinner i midten.

Vi har utviklet et konsept som skal få folk til å tenke nytt om TINE, og etablere TINE som leverandør av skikkelig matglede – i generasjoner framover. TINE-produktene og deres rolle i folks liv står derfor sentralt i løsningen vi har valgt, der TINE Melk og TINE Yoghurt er prioritert fra start, avslutter hun.