Til dem som reiser ut for å studere, for så å komme tilbake til hjemstedet og bidrar til lokalsamfunnet, i dette tilfellet på skolen. Og som velger å gjøre ting skikkelig.
I filmen får vi også et tilbakeblikk på hvilken rolle TINEs produkter har hatt i nordmenns liv og oppvekst i generasjoner. Vi får et gjensyn med hvordan produktemballasjen også ofte får et langt liv i klasserom, sløydsaler og heimkunnskapsrom på norske skoler.
-TINE spiller en rolle i folks liv og produktene er en del av hverdagen, fra barn til ung voksen. Minner kobles ofte til smak, lukt og matopplevelser. Og det skapes fellesskap rundt mat og gjennom mat. Denne filmen ønsker å anerkjenne fellesskapet vi alle er en del av og bidrar til – over hele landet. Unge på vei inn i voksenlivet skal lage egne vaner, egne matopplevelser og med stor sannsynlighet videreføre det de ser som viktige verdier. Det er en hyllest til fellesskapet, og at vi trenger hverandre, sier Unn Grønvold Nikolaisen, markedsdirektør i TINE.