Hopp til innholdet

TINEs datterselskap Norseland Ltd får ny sjef

Publisert:

James Catchpole er ansatt som ny administrerende direktør i TINEs britiske datterselskap Norseland Ltd.

– Norseland Ltd er en viktig del av vår internasjonale virksomhet, både som et selvstendig selskap, men også som en distribusjonskanal for TINE i det britiske markedet. Ved James ved roret skal vi utvikle selskapet videre, fortsette å øke lønnsomheten og styrke posisjonen til både Jarlsberg og Norselands andre lokale varemerker som Applewood og Mexicana, sier konsernsjef i TINE, Gunnar Hovland, som også er styreleder i Norseland Ltd.

Norseland Ltd. er et av TINEs heleide internasjonale datterselskap. Selskapet foredler, markedsfører og distribuerer premium cheddaroster og spesialoster fra TINE i det engelske markedet. Forbrukerdrevet innovasjon og egne merkevarer er viktig for selskapet, og de kan vise til en rekke prisbelønte oster i sitt reportoar.

Catchpole jobber i dag som Head of Supply Chain i Norseland Ltd. Han har bred ledererfaring innenfor drift og forsyning i flere internasjonale selskap. Blant annet Royal Canin, Yankee Candles og Refresco.

– Jeg gleder meg til å jobbe med den videre veksten av våre merkevarer, spesielt Jarlsberg hvor vi har store muligheter til å samarbeide med partnere og kunder for å styrke og posisjonere denne fantastiske merkevaren. Så skal jeg bruke min erfaring fra andre internasjonale virksomheter til å forbedre vår helhetlige forretnigsplanlegging og styring – ikke minst bygge et sterkere samarbeid med TINE, forteller Catchpole.

Den 1. august overtar Catchpole stillingen etter Lise Falkfjell, som setter kursen hjemover etter tre spennende år i England. Lise går over i en rolle som senior prosjektleder i avdelingen for strategi og forbedring i TINE.

– De tre årene i Norseland Ltd har vært utfordrende, men samtidig givende og lærerik. Jeg føler meg veldig heldig som har fått lov å lede dette fantastiske selskapet igjennom en perfekt storm, sier Lise.

Sammen med TINEs andre internasjonale datterselskap skal Norseland Ltd fortsette å ta vare på og videreutvikle TINEs markedsposisjon i utlandet.

– TINE har store internasjonale ambisjoner og vi jobber mot et nytt internasjonalt gjennombrudd på norsk melk. For å klare det må vi ha en forent og robust selskapsstruktur ute i verden. Jeg er glad for at vi har lykkes med å rekruttere en permanent ledelse i Norseland Ltd som vil være med å utvike TINE til å bli et mer gjennomført internasjonalt selskap, avslutter Gunnar.