Hopp til innholdet

TINE på andreplass i Apelands nasjonale omdømmeundersøkelse

Publisert:

TINE havner på en delt andreplass i Apelands omdømmeundersøkelse Traction Norge. -Folk er glad i TINE og stoler på TINE, og dere scorer høyt på kvalitet, sier direktør i byrået, Ole Christian Apeland.

TINE deler andreplassen med fjorårets vinner, Vinmonopolet, som også fikk 83 poeng. Finn.no troner øverst, mens NRK er på plassen bak TINE og Vinmonopolet.

Blant de områdene TINE scorer sterkest på er «mest verdi for pengene» og «etikk».

-Selv i en tid med prisøkninger, der mange selskap scorer dårligere på dette med «verdi for pengene», gjør TINE det bedre enn tidligere, sier Apeland.

Undersøkelsen er gjort i perioden fra mars i fjor til februar i år. I alt baserer undersøkelsen seg på 300 000 intervjuer gjennom det siste året. 50 større selskap er med i undersøkelsen.

Takker forbrukerne for tilliten-Jeg vil benytte anledningen til å takke norske forbrukere for tilliten. Samtidig vet vi at tillit er ferskvare. Så nå skal vi feire et godt resultat og gi hele verdikjeden vår et solid klapp på skuldra, samtidig som vi fortsetter å rette blikket framover. Vi skal jobbe målbevisst for å bli enda bedre hver dag, enten det handler om kvalitet,

innovasjon, bærekraft, ernæring – eller dyrevelferd. Det er bare slik vi sikrer at forbrukerne også fremover velger våre produkter i et stadig tøffere marked, noe som igjen bidrar til et levende Norge, sier konsernsjef Gunnar Hovland.