Hopp til innholdet

TINE med sterk tredjeplass i omdømmekåring

Publisert:

Nok en gang, er TINE på pallen i Norges største og viktigste omdømmeundersøkelse, Ipsos sin årlige kåring av hvilken virksomhet folk flest har det beste totalinntrykket av. TINE er på en sterk tredjeplass, bak Vinmonopolet og NRK.

-Ved siden av de folkekjære produktene våre, er et godt omdømme resultatet av den jobben hele verdikjeden vår, fra jord til bord, gjør hver eneste dag. Og jeg vil takke dere alle for en fantastisk innsats – også i en periode der det har vært mye oppmerksomhet rundt TINEs arbeid med struktur og effektivisering. Det står respekt av at vi, selv når det blåser, lever opp til forventningene fra både eiere, kunder og storsamfunnet. Så må vi huske på at et godt omdømme ikke er noe vi har, men noe vi må gjøre oss fortjent til hver dag. Det er jeg trygg på at vi i et sterkt fellesskap også skal klare framover, sier konsernsjef i TINE, Ann-Beth Freuchen.  

Nummer 2 på samfunnsansvar og moral 


Ipsos sin undersøkelse måler omdømme til rundt 100 større virksomheter i Norge, og det knytter seg hvert år stor spenning til hvem som troner på de øverste plassene. Og i årets undersøkelse, gjør ikke TINE det bare bra på totalinntrykk, men også når det gjelder virksomheter som scorer høyest på samfunnsansvar og moral. Her er TINE nummer 2 – på plassen bak NRK.  

Felleskjøpet på fjerde 

 
I fjor var TINE nummer 2 i samme undersøkelse, mens NRK vant - og Vinmonopolet ble nummer tre. På fjerdeplass i årets undersøkelse finner vi ellers en nær samvirkeslektning, Felleskjøpet. Kommunikasjonsdirektør, Ingrid Wilberg Arnesen, mener det ikke er tilfeldig at to sentrale landbruksaktører og samvirker, troner høyt på undersøkelsen. 

-Det er jo åpenbart en landbruksdimensjon her. Også er nok TINE og Felleskjøpet eksponenter for noe nært, trygt og kjent, i en tid da mange kan kjenne på litt usikkerhet. Uansett er det fantastisk at to bondeeide samvirker er blant de best likte virksomhetene i landet. Det motiverer til videre innsats for den norske melka, den norske bonden og et levende Norge, sier Wilberg Arnesen.