Hopp til innholdet

TINE med 4. plass i landets største omdømmeundersøkelse

Publisert:

TINE tar en sterk 4. plass i Ipsos årlige omdømmeundersøkelse, som inkluderer nesten 100 av de største virksomhetene i Norge. Det er bare én plass ned fra i fjor – tross mange negative saker rundt melkemangel og strukturendringer.

På plassene foran TINE finner man Jotun, NRK - og på topp: Vinmonopolet.

-Vi har lagt et krevende år bak oss, med tøffe strukturbeslutninger og melkemangel. At vi likevel har det fjerde beste omdømmet i Norge, er takket være den fantastiske innsatsen som alle TINE-ansatte og våre hardtarbeidende eiere over hele landet legger ned hver dag året gjennom fra jord til bord. Vi har bygd omdømmefundamentet vårt gjennom mange år, og jeg er takknemlig for at forbrukere over hele landet fremdeles bekrefter at de har tillit til merkevaren TINE. Vi setter pris på denne tilbakemeldingen, og så skal TINE fortsatt jobbe hardt for å gjøre oss tilliten fortjent, sier konsernsjef i TINE, Ann-Beth Freuchen.

Søker det trygge og nære

Under omdømmeseminaret til Ipsos 23. oktober, legger det internasjonale analysebyrået vekt på at nordmenn i urolige tider søker det trygge og nære – slik som kjente og kjære merkevarer. I sin omtale av TINE, trekkes det frem at samvirket klarer å beholde et sterkt omdømme, til tross for mye støy rundt melkemangelen tidligere i år – fordi tilliten i utgangspunktet er høy.

Undersøkelsen er ellers gjennomført i perioden fra juni til august (til opplysning den samme perioden hvor TINE gjennomførte kampanjen «Tenk at det bor folk her») og faktorene bedriftene måles på, er; totalinntrykk, miljøbevissthet, samfunnsansvar og moral, økonomisk styring og ledelse, innovasjon og synlighet.

Ann Beth utenfor Kalbakken