Kampanjen setter søkelys på hvordan bærekraftsarbeidet på TINE-gårdene bidrar til god dyrevelferd, sunn jord og trygg mat. Gjennom både emosjonelle historiefortellinger og tydelige fakta viser kampanjen hvordan bærekraft skjer i praksis. Filmer viser en ung TINE-bonde i sitt moderne fjøs, mens kortere digitale uttak løfter frem arbeidet med dyrevelferd og jordhelse.
Fra følelser til fakta
– Vi vil fortsette å løfte fram betydningen av TINE-bønder og vårt samfunnsoppdrag om å skape et levende Norge med matproduksjon fra nord til sør. Samtidig ønsker vi å bygge bro mellom by og land, og vise hvor maten kommer fra og alt arbeidet som ligger bak. Nå tar vi det et steg videre og viser hvordan bærekraftsarbeidet på TINE-gårdene henger sammen med den gode maten folk velger i butikken. Fordi det betyr noe mer å velge TINE, sier Unn Grønvold Nikolaisen, markedsdirektør i TINE.
Troverdighet gjennom åpenhet
– For TINE handler bærekraft om ansvar. Og ansvar bygger tillit. Denne kampanjen viser at bærekraft er en del av driften på hver enkelt TINE-gård. TINE-bøndene bryr seg om jorda, dyra og klimaet. Hver dag legger de ned arbeid, kunnskap og omsorg for å finne litt bedre løsninger enn i går. Derfor var det viktig for oss å fortelle historien om en ekte TINE-bonde som lever etter dette i hverdagen, og vise folk hva som faktisk ligger bak maten i kjøleskapet hjemme, sier kommunikasjonsdirektør i TINE, Ingrid Wilberg Arnesen.