Hopp til innholdet

TINE klatrer i omdømmekåring: Økt tillit fra folk flest

Publisert:

TINE tar en solid tredjeplass i årets største og viktigste omdømmekåring fra Ipsos. TINE er blant de norske selskapene folk flest har best inntrykk av, sammen med Vinmonopolet og NRK.

– Det sier mye om hva merkevarene våre og selskapet vårt betyr for folk. Samtidig viser det styrken i laget vårt. Hver eneste dag legger vi ned en skikkelig laginnsats gjennom hele verdikjeden. Et godt omdømme kommer ikke av seg selv. Det bygges gjennom alt vi gjør. I hvordan vi møter hverandre, kundene våre og samfunnet rundt oss. Og i den kvaliteten vi leverer, dag etter dag. Tillit er noe vi må gjøre oss fortjent til. Det gjør vi. Og det skal vi fortsette å gjøre sammen framover. Til syvende og sist handler det ikke om hva vi sier, men om hva vi gjør. Tusen takk for innsatsen dere legger ned. Den betyr mye for TINE og for alle som har tillit til oss, sier Ann-Beth Freuchen, konsernsjef i TINE.

Scorer høyt på miljøbevissthet og samfunnsansvar

Ipsos-undersøkelsen måler omdømme blant 100 virksomheter i Norge. TINE scorer ikke bare bra på totalinntrykk, vi scorer også høyt på parametere som miljøbevissthet og samfunnsansvar. TINE har styrket seg på alle de store omdømmekåringene dette året. Fagansvarlig for omdømme i Ipsos, Lene Granlund Bredahl forklarer at de bedriftene som gjør det best er de som er opptatt av mer enn profitt, som har et tydelig samfunnsoppdrag og som signaliserer at de er til for fellesskapet.

Tilliten til TINE og norsk matproduksjon står sterkt

– Det er godt å se at tilliten til TINE og norsk matproduksjon står så sterkt. I en tid med uro og usikkerhet er det ekstra verdifullt å ha en solid posisjon i samfunnet. Det siste året har vi jobbet målrettet for å vise hva TINE betyr for Norge. Vi er en viktig del av beredskap, verdiskaping og levende lokalsamfunn over hele landet. At vi har matproduksjon i hele Norge, gjør at folk kan bo, leve og jobbe der de ønsker. Overskuddet går tilbake til den norske bonden. Alt henger sammen med alt. Det er også ekstra gledelig at vi scorer høyt på miljøbevissthet. Bærekraft er en integrert del av hverdagen vår og noe vi jobber med hver eneste dag, sier kommunikasjonsdirektør Ingrid Wilberg Arnesen

På bilde fra venstre: Ingrid Wilberg Arnesen, kommunikasjonsdirektør i TINE og Lene Granlund Bredahl i Ipsos. 

Ipsos omdømmemåling 1