«Tenk at det bor folk her» er nok en tanke som har slått deg nå du kjører rundt i Norge; gjennom dype daler, innerst i fjorder eller over fjellet. Kampanjen viser deg hvor viktig det er at vi tar hele landet i bruk, og hvilken rolle TINE har i dette. Den spiller på våre uskyldige fordommer, men også fascinasjon for hvor folk velger å bo.
– Det er bare TINE som eies av over 7 000 melkebønder som driver gårder over hele landet. Det er viktig for så mange samfunnskritiske områder, som selvforsyningen, kvaliteten på maten vår, kortreist mat og arbeidsplasser i hele landet. Vi ønsker derfor å opplyse forbrukere om hva de støtter ved å velge TINE-produkter i butikken, sier markedsdirektør i TINE, Unn Grønvold Nikolaisen.
En bro mellom bygd og by
I kampanjen ønsker vi at forbrukerne skal kjenne seg igjen i fortellingene som finner sted over hele landet, bygge bro mellom bygd og by, og gjøre TINE mer personlig, ekte og nært – spesielt blant de som bor i byene.
– Det er helt nødvendig for oss å fortelle hvorfor TINE er viktig både for de som bor i byen og for hele landet. Det er mange som ikke vet at TINE er et samvirke, og at overskuddet vårt går tilbake til trygg, norsk matproduksjon i hele landet. Vi må snakke mer om at TINE er de mange gårdene som jobber sammen som én stor. Det gir både omdømmet og produktene våre en merverdi, sier TINEs kommunikasjonsdirektør Ingrid Wilberg Arnesen.
Reklamen skal blant annet vises på TV og i sosiale medier fra neste uke. Samtidig som den støttes av et større PR-løp hvor redaksjoner Norge rundt inviteres til gårdsbesøk, i forbindelse med utmerkelsene Sølvtine og Mjøkespann. Ambisjonen er å bevisstgjøre forbrukeren om at å velge TINE betyr noe ekstra: Da velger du nemlig melk fra skikkelige gårder, lokalt til stede over hele landet. Slik at det kan bo folk både her og der.
Se filmen her