Trendproduktene alle vil ha mer av: Med en vekst på 42 prosent i salget av cottage cheese det siste året, er det tydelig at proteinrike produkter har blitt en del av hverdagskosten for mange. Nå kommer nyheten TINE Cottage Cheese mager Mango UTEN.
– Vi ser at flere stadig får øynene opp for cottage cheese gjennom oppskrifter i sosiale medier og på matnettsteder. Nå etterspør forbrukerne flere smaker, og vi svarer med en frisk variant med smak av mango, forteller kommunikasjonsrådgiver i TINE, Ida Vrangen og legger til:
– TINE har iverksatt flere tiltak for å møte den høye etterspørselen. Vi har økt bemanning og utvidet produksjonen til seks dager i uken siden før sommeren, og har nylig investert 25 millioner kroner i produksjonen på meieriet på Frya i Gudbrandsdalen.
Salget av YT-produkter er også et bevis på at protein fortsatt er høyaktuelt. Nå kommer YT Yoghurtdrikk Vanilje og YT Yoghurtdrikk Bringebær/Tranebærfor den som ønsker proteinrikt påfyll på farta, med 20 gram protein per flaske. Yoghurtdrikken inneholder korn for å mette enda lenger, og er helt uten tilsatt sukker.
Naturell i vinden
Naturellyoghurt er i vinden som aldri før, noe som bidrar til vekst i yoghurtkategorien.
– Dette tror vi henger sammen med en trend vi ser hvor at flere forbrukere nå er opptatt av produkter med færre ingredienser og et fokus på naturlighet, sier Vrangen.
Nå får du også naturellyoghurt på farten, med Go’morgen Naturell med mandel- & honningkrønsj (Gresk Type), laget på norsk melk.
Lett og kremet til hverdags
Det totale salget av Crème Fraîche har økt med 65 prosent de siste ti årene. Nå kommer vi med et nytt alternativ til hverdagen, nemlig TINE Petite Fraîche, med kun 5 prosent fett.
– Crème Fraîche er oftere del av folks middager enn før, særlig gjennom retter med inspirasjon fra andre deler av verden. Samtidig er mange opptatt av å få i seg mindre fett i ukedagene. TINE Petite Fraîche inneholder 5 prosent fett og er ypperlig til hverdags – både til varme og kalde retter, forteller Vrangen.
Populær høstsmak og gjensyn av favoritter
Pumpkin spice latte har blitt en høstklassiker for mange, og nå kommer TINE Iskaffe med en smak inspirert av den populære kaffetrenden, nemlig TINE IsKaffe Gusto Pumpkin Spice.
Sesongens Sunniva Presset Eplejuice fra Hardanger er også her for 24. høst på rad. Den friske juicen er laget på håndplukkede, norske kvalitetsepler og har blitt en favoritt blant mange.
TINE Yoghurt Sesong Høst/Vinter kommer med spennende smaker av bringebær og granateple, mango og pasjonsfrukt, skogsbær og rips og vanilje. Samtidig returnerer Sunniva Iste med smak av mango denne høsten.
Norges mest solgte chevre, Norsk Chevre Naturell Haukeli, kommer nå i en mindre forpakning for mindre husholdninger, mens klassikeren TINE Milkshake Sjokolade kommer i en ny og mer miljøvennlig emballasje.
Produktene vil være i butikk rundt 16. september.