Hopp til innholdet

Slutt på bruken av TINE-logo i markedsføring av vaskemidler

Publisert:

Bedrifter som markedsfører vaskemidler til melkeutstyr har fått beskjed om at de må slutte å bruke TINE-logoen i sin markedsføring.

I lang tid har TINE administrert en ordning hvor de som markedsfører vaskemidler til melkeutstyr kan få gjennomført en felttest i regi av TINE. Dersom testen viser det ønskede resultatet, får produsenten anledning til å bruke en logo på forpakningen.

Avslutte bruken av logoen i første halvår
Situasjonen i dette markedet er uoversiktlig. De ulike markedsførere bytter navn og produsent av midlet. Noen bruker logoen, andre ikke.
Dette, samt at vi mangler tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre felttester, gjør at TINE ikke lenger ønsker at logoen blir brukt, sier Svein Helge Einarsen, serviceleder i Sør, i Melkekvalitet og Service.

TINE har derfor besluttet å si opp ordningen, og har i brev datert 7. januar 2021 bedt om at markedsførerne avslutter bruken av logoen i løpet av første halvår 2021.