Hopp til innholdet

Resultater fra medlemsundersøkelsen

Publisert:

To ganger i året måles tilfredsheten mellom eierne og TINE på ulike områder. Resultatene viser god tilfredshet i flere av kontaktpunktene TINE har mot melkeprodusentene.

Medlemsundersøkelsen er ett av flere viktige kanaler for tilbakemeldinger fra eiere til TINE. Hensikten er å måle tilfredsheten med TINE og ulike kontaktpunkt med melkeprodusentene.   

Godt fornøyd med servicetjenester og sjåfører  

Selv med en liten tilbakegang på noen områder, viser medlemssundersøkelsen at de fleste er jevnt over veldig fornøyd med flere av våre kontaktpunkt mot deg som bonde. Både medlemssenteret, tankbilsjåfører og gårdstankservice viser god tilfredshet og har gjort det over tid. 

God aktivitet i produsentlagene 

Etter pandemien har produsentlagene også fått opp aktiviteten. Stadig flere er fornøyd med aktiviteten i eget produsentlag, både sosialt og faglig. –Faglige og sosiale aktiviteter i produsentlaget er et viktig lim i TINEs eierorganisasjon og vi ser at tilhørighet og fellesskap er viktig for et levende produsentmiljø. Derfor er jeg glad for å se fremgang på dette området, sier Gunnar Dalen, direktør for næringspolitikk og medlemsorganisasjon. 

Tilfredsheten til TINE går ned  

Dessverre ser vi en negativ trend på medlemstilfredsheten til TINE som selskap. Undersøkelsen går ikke ut til alle på en gang, så det kan være lokale forskjeller og ulike årsaker, men vi tar tilbakemeldingene på alvor og vurderer ulike tiltak framover, sier Johnny Ødegård direktør for TINE Rådgiving og medlemsservice.  

– Vi vet det er mange undersøkelser i landbruket. Derfor forsøker vi å begrense både omfanget på undersøkelsen og hvor mange som får den hver gang vi måler sier. Jeg vil takke alle som har svart på undersøkelsen, avslutter Ødegård.