Hopp til innholdet

Rekordomsetning for YT

Publisert:

YT sprenger salgsmålet for 2023 nesten to måneder før årsslutt, og den populære treningsserien når nye høyder nå på tampen av året.

– Jeg er så stolt over å dette!  Allerede i forrige uke nådde vi salgsmålet for YT i 2023. Det er en kjempevekst fra tidligere, sier brand manager for YT, Anniken Volckmar, som trygt kan konkludere med at YT når nye høyder!

Stor proteintrend blant nordmenn

Aldri før har nordmenn vært mer opptatt av proteinrike produkter. Hver andre nordmann oppgir at proteiner er noe de ser etter når de velger produkter. Det gjenspeiles i salgstallene våre på tvers av ulike merkevarer dette året!

– Det har vært et sterkt år med høy aktivisering i butikk fra vår side. Og sammen med en økt proteintrend, noe lavere snittpris og bedre tilgjengelighet i butikk, ser vi virkelig resultatet av det. Det skader jo heller ikke at fotballstjerner som Martin Ødegaard og Erling Braut Haaland digger YT. Også influencer Oskar Westerlin skryter av YT til sine flere hundre tusen følgere i sosiale medier, forteller Volckmar.

YT-serien er utviklet i samarbeid med Olympiatoppen, og næringsinnholdet i produktene er satt sammen basert på råd om idrettsernæring. 2023 markerer seg som YT sitt beste år hittil, sterkt drevet av en proteintrend. Teamet bak YT har stor tro på at 2024 vil bringe nye rekorder for treningsserien.

Smir mens jernet er varmt

I disse dager utarbeider vi nytt kommunikasjonskonsept for YT hvor målet er å øke kjennskapen, slik at flere tenker på YT i forbindelse med trening.

– For å imøtekomme den store etterspørselen, har vi utviklet en rekke kampanjefilmer som gjennom hele neste år er å se på sosiale medier, på tvers av nyhetssidene og på skjermer på treningssenter landet over. Filmene oser av energi og treningsglede, forteller Helene Sandvik som jobber med markedskommunikasjon i TINE.

Det nye kommunikasjonskonseptet heter “YT Ditt Beste”, og målet er å få frem bredden i idrettsgrener og personer – på alle nivåer.

– Alle personene vi ser i filmene, ønsker å få best mulig effekt av treningen sin, noe produktene fra YT svarer på. Filmene frontes i tillegg av en av verdens beste parautøvere, nemlig Salum Kashafali. Salum er et fantastisk eksempel på nettopp å yte på sitt beste, uansett nivå og forutsetning, avslutter Sandvik.