Konsekvensen er at noen melkeprodusenter ikke får svar på uttatt analyse. Vi har forståelse for at dette er uheldig opp mot at dere mister viktige styringsverktøy til melkekvalitetsarbeidet, og vi beklager ulempene dette medfører.
Kompensasjon ved manglende analyser
Dersom det er for få analyser til å beregne avregningsverdi for melkeleveranser i løpet av en måned, vil TINE utbetale kompensasjon. Dette gjelder dersom det har vært jevnlige leveranser gjennom måneden.
Problemer med kvalitetsoversikt og resultater
I tillegg har det vært utfordringer med tilgjengeligheten av kvalitetsoversikten på medlem.tine.no i løpet av siste uke. Etter uttaket 15. november har det også oppstått problemer med å skrive ut analyseresultater på tankbilen. Disse resultatene er imidlertid sendt ut via SMS og kan finnes også på medlem.tine.no.
Fokus på forbedringer
TINE har høyt fokus på å løse utfordringene med IT-systemene. Det jobbes kontinuerlig for å få alle tjenester til å fungere som normalt igjen.