Hopp til innholdet

Forsinkelser i utsending av analyseresultater

Publisert:

TINE har siden 21. september hatt tekniske utfordringer med utsending av analyseresultater. Dette har ført til forsinkelser i analysen av melkeprøver, og resultatene har blitt forsinket både via SMS, medlem.tine.no og på tanklappen.

Forsinkelsene har skapt spørsmål og bekymringer blant flere melkeprodusenter, som får sine analyseresultater senere enn forventet.  Analysene som er gjennomført, viser korrekte verdier, men den tekniske overføringen av resultatene er forsinket.  

Jobber hardt for å få systemene i normal drift

Problemene har fortsatt inn i oktober, og TINE jobber for å få løst dette så snart som mulig.  

-Vi beklager selvsagt ulempene dette medfører for berørte produsenter. Vi jobber hardt for å få systemet tilbake til normal drift. Jeg vil understreke at alle kan stole på analyseresultatene som mottas, og vi gjør en grundig manuell jobb for å sikre at forsinka analyseresultater ikke får økonomiske konsekvenser for de berørte, opplyser Eivind Kjuus, direktør melkeomsetning i Norsk melkeråvare.  

Har du spørsmål? Vi opplever litt ventetid på telefon som følge av saken. Ta gjerne kontakt med oss på e-post produsentavregning@tine.no