Gode resultater, men forbedringspotensial
Undersøkelsen avslører høy kundetilfredshet, noe salgssjef Jørgen Langaunet setter stor pris på. Samtidig understreker han at TINE Rådgiving må jobbe målrettet for å styrke tjenestene ytterligere.
– Det er dette vi jobber for hver dag. Vi skal levere nytteverdi for produsentene våre. Vi er ydmyke over de gode resultatene, men veien videre handler om å sikre at alle produsenter opplever verdi i våre tjenester, sier Langaunet.
Tett oppfølging gir høyere tilfredshet
De mest fornøyde produsentene er de som samarbeider tett med våre rådgivere gjennom hele året, med mellom 5 og 50 timer oppfølging. Dette skaper robuste prosesser og merkbare resultater. For produsenter med mindre oppfølging er nytteverdien mindre synlig.
Vi ser at de som bruker rådgiving mer enn 5 timer pr år svarer at de opplever mye større nytteverdi enn de som bruker mindre rådgiving". Av de som bruker mer enn 5 timer i året og har en jevn oppfølging scorer i snitt mellom 7-8 på opplevd nytteverdi, hvor 10 er best.
– Vi anbefaler en grundig oppfølgingsplan for å skape synlige forbedringer, sier Langaunet.
Satser på forbedring og kvalitet
For å møte produsentenes behov bedre, styrker TINE Rådgiving kommunikasjon, tilpasning av tjenester, tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling. Med støtte fra TINEs Mastittlaboratorium, forskningsavdeling, melkekvalitetsrådgivere og andre ressurser er rådgiverne godt rustet til å møte fremtidens utfordringer.
Konstruktive tilbakemeldinger
Undersøkelsen viser også områder for forbedring, som pris og responstid og nytteverdi. Dette gir TINE Rådgiving en tydelig retning for videre utvikling.
– Vi takker alle som har delt sine synspunkter. Nå har vi et godt grunnlag for å bli enda bedre, avslutter Langaunet.
Det lønner seg – Nytt slagord til TINE Rådgiving