Hopp til innholdet

Fornøyde produsenter – Det skal lønne seg å bruke TINE Rådgiving

Publisert:

TINE Rådgivings kundetilfredshetsundersøkelse for 2024 viser at produsentene våre i stor grad er fornøyde med rådgivingstjenestene til TINE. Dette er en viktig anerkjennelse av arbeidet rådgiverne har lagt ned det siste året, men også en påminnelse om at vi alltid kan bli bedre.

Gode resultater, men forbedringspotensial 

Undersøkelsen avslører høy kundetilfredshet, noe salgssjef Jørgen Langaunet setter stor pris på. Samtidig understreker han at TINE Rådgiving må jobbe målrettet for å styrke tjenestene ytterligere. 

– Det er dette vi jobber for hver dag. Vi skal levere nytteverdi for produsentene våre. Vi er ydmyke over de gode resultatene, men veien videre handler om å sikre at alle produsenter opplever verdi i våre tjenester, sier Langaunet. 

Tett oppfølging gir høyere tilfredshet 

De mest fornøyde produsentene er de som samarbeider tett med våre rådgivere gjennom hele året, med mellom 5 og 50 timer oppfølging. Dette skaper robuste prosesser og merkbare resultater. For produsenter med mindre oppfølging er nytteverdien mindre synlig. 

Vi ser at de som bruker rådgiving mer enn 5 timer pr år svarer at de opplever mye større nytteverdi enn de som bruker mindre rådgiving". Av de som bruker mer enn 5 timer i året og har en jevn oppfølging scorer i snitt mellom 7-8 på opplevd nytteverdi, hvor 10 er best. 

– Vi anbefaler en grundig oppfølgingsplan for å skape synlige forbedringer, sier Langaunet. 

Satser på forbedring og kvalitet 

For å møte produsentenes behov bedre, styrker TINE Rådgiving kommunikasjon, tilpasning av tjenester, tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling. Med støtte fra TINEs Mastittlaboratorium, forskningsavdeling, melkekvalitetsrådgivere og andre ressurser er rådgiverne godt rustet til å møte fremtidens utfordringer. 

Konstruktive tilbakemeldinger 

Undersøkelsen viser også områder for forbedring, som pris og responstid og nytteverdi. Dette gir TINE Rådgiving en tydelig retning for videre utvikling. 

– Vi takker alle som har delt sine synspunkter. Nå har vi et godt grunnlag for å bli enda bedre, avslutter Langaunet. 

Det lønner seg – Nytt slagord til TINE Rådgiving