Julebrunosten: En suksesshistorie
I år har TINE produsert hele 333 tonn julebrunost, en økning på over 110 tonn fra fjoråret – og salget overgår alle forventninger.
– Julebrunosten er det mest populære produktet i dette segmentet, og den har vært utsolgt før jul de siste årene. Derfor økte vi produksjonen betydelig for å møte etterspørselen, sier brand manager Kjersti R. Sæthre.
Ny målgruppe oppdager brunost
Det som er ekstra gøy, er at julebrunosten treffer helt nye forbrukere. Faktisk kjøper nesten 30 % av dem som velger julebrunost, ikke brunost ellers i året. Den har også blitt en stor favoritt blant unge, en gruppe som tradisjonelt har hatt lavere interesse for brunost.
– Dette viser at juleprodukter ikke bare handler om tradisjon, men også gir en fantastisk anledning til å nå nye forbrukere og utvide smaken av jul til flere, forteller Sæthre.
En del av julen for mange
For TINE handler julen om å tilby produkter som bringer glede og gode smaksopplevelser til norske hjem. Enten det er på frokostbordet eller i julekosens lune øyeblikk, bidrar juleproduktene til å skape magi.