Hopp til innholdet

333 tonn julebrunost: Julens store favoritt!

Publisert:

TINEs juleprodukter har blitt en viktig del av tradisjonene for mange. Med smaker som oser av jul, som TINE Julebrunost, TINE Norsk Edamer, og Sunniva Presset Eple og Appelsin med kanel og kardemomme, opplever vi stor interesse for produktene våre år etter år. Julebrunosten er uten tvil den største stjernen blant våre juleprodukter.

Julebrunosten: En suksesshistorie 

I år har TINE produsert hele 333 tonn julebrunost, en økning på over 110 tonn fra fjoråret – og salget overgår alle forventninger. 

– Julebrunosten er det mest populære produktet i dette segmentet, og den har vært utsolgt før jul de siste årene. Derfor økte vi produksjonen betydelig for å møte etterspørselen, sier brand manager Kjersti R. Sæthre. 

Ny målgruppe oppdager brunost 

Det som er ekstra gøy, er at julebrunosten treffer helt nye forbrukere. Faktisk kjøper nesten 30 % av dem som velger julebrunost, ikke brunost ellers i året. Den har også blitt en stor favoritt blant unge, en gruppe som tradisjonelt har hatt lavere interesse for brunost. 

– Dette viser at juleprodukter ikke bare handler om tradisjon, men også gir en fantastisk anledning til å nå nye forbrukere og utvide smaken av jul til flere, forteller Sæthre. 

En del av julen for mange 

For TINE handler julen om å tilby produkter som bringer glede og gode smaksopplevelser til norske hjem. Enten det er på frokostbordet eller i julekosens lune øyeblikk, bidrar juleproduktene til å skape magi.