Hopp til innholdet

TINE er fremdeles blant omdømmevinnerne

Publisert:

Onsdag 20. mars ble resultatene av Apelands store omdømmeundersøkelse Traction offentliggjort. TINE var blant kun fire selskap i Norge som oppnådde «Svært godt omdømme».

For å oppnå «Svært godt omdømme», måtte man ha 80 poeng – og det var akkurat dette TINE fikk. Vinneren av undersøkelsen, Vipps, oppnådde ellers den høyeste scoren i undersøkelsens historie, med 92 poeng. Så gratulerer til dem! 

Bak dem fulgte Finn.no og Vinmonopolet. TINE på fjerdeplass, har ellers virksomheter som NRK, Q-meieriene, Kiwi, Telenor og Posten bak seg på barometeret, for å nevne noen.  

-Et godt resultat 

Konsernsjef Ann-Beth Freuchen, sier det er god grunn til å være fornøyd med resultatet, selv om TINE i fjor delte andreplassen med Vinmonopolet.  

-Jeg vil gratulere alle eiere og ansatte med et nytt godt resultat. Vi har lagt et krevende år bak oss, med både strukturendringer og melkemangel. Undersøkelsen til Apeland er gjennomført i februar, da det var mye støy rundt melkemangel og Nyt Norge. Sett i lys av dette, er det godt å se at våre sterke merkevarer - og det inntrykket folk har av hele vår fantastiske verdikjede fra jord til bord, står seg godt. Samtidig er også undersøkelsen en påminnelse om at et godt omdømme er ferskvare - og at tillit er noe vi må gjøre oss fortjent til hver dag, sier Freuchen.